סטרס נשאר בגוף

גורמי מתח ואתגרים מלחיצים הם חלק מהחיים.

כשאנחנו במצב מאוזן וחזק, הם חלק מההתפתחות והגדילה שלנו. 

אבל סטרס כרוני כמו תזונה משובשת, מערכות יחסים מתעללות במשפחה או בעבודה,
(אם את חוששת שאת ביחסים מתעללים, בואי נדבר על זה בצורה ממוקדת, כאן בקבוצת וואטסאפ מיוחדת לנושא)
וגם שוק מתאונה/טראומה, עלולים להוביל להחלשה של איברים אסטרטגיים בגוף כמו בלוטת התריס, בלוטת האדרנל, ובעיקר של המערכת ההורמונלית.

 כי סטרס נשאר בגוף – הוא נאגר, משפיע על הלחץ בין הרקות, הלסתות חשוקות. לפעמים זה עושה כאב ראש, או איברים שונים נתפסים. עם הזמן נוצרות דלקות, ויש יותר שפעות, צינונים, כאבים.

אחרי גיל 40, השינוי ההורמונלי הנשי משפיע אף הוא, והופך את המצב הפנימי רגיש ופגיע עוד יותר. 

אם לפעמים את קורסת תחת עומס המשימות והאתגרים, מצב הרוח שלך מתערער בקלות מידי לדעתך, יש בקרים שפשוט לא בא לך לצאת מהמיטה, ואין לך כוחות "להתמודד" אפילו עם דברים קטנים, סביר להניח שהמערכת ההורמונלית שלך נשחקה ונחלשה. 

 

אז מה לעשות?

הדבר הראשון הוא החלטה נחושה  לשים את עצמך בראש סדר העדיפויות – 
הבריאות שלך, הרווחה הנפשית שלך, הטיפול בך, זה הכי חשוב! 
ממילא אם את חלשה וחולה לא תוכלי לעזור או לטפל באחרים, נכון?

הדבר השני הוא לאתר מקורות מידע ותמיכה אמינים ואפקטיבים שיעזרו לך ליצור שינוי משמעותי ויציב, וכאן אני נכנסת לתמונה 🙂 
כי תזונה מאזנת היא בסיס יציב ואיתן להשען עליו גם בתקופות טובות וגם בתקופות קשות. 

את מוזמנת להצטרף להדרכות פתוחות ללא עלות, שבהן תכירי את ארבעת מערכות הגוף המרכזיות שאת הכי רוצה לטפח ולשקם, כדי: להמשיך להיות פעילה, להיראות אסופה ואתלטית, לישון טוב, ולהצליח לפגוש את אתגרי החיים מתוך עוצמה. 

ואת יכולה ממש עכשיו, ולפחות פעם ביום – לכמה רגעים להרפות את הגוף, לנשום עמוק, לשים יד על הלב, ולומר לעצמך מילים טובות ואוהבות.

באמת שאת ראויה. מסכימה איתי?

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות:

בנק האסטרוגן

בגיל המעבר הגוף אינו מפסיק לייצר אסטרוגן, אלא משנה את הדרך שבה הוא מנהל אותו. במקום ייצור מרכזי בשחלות, רקמות הגוף, ובעיקר רקמת השומן, מתחילות לייצר ולהפעיל הורמונים באופן מקומי.
הבעיה אינה רק "חוסר באסטרוגן", אלא עומס על מערכות הוויסות: כבד, אדרנל, מערכת העצבים והחשיפה לרעלנים סביבתיים. כאשר משקמים את הקרקע הביולוגית של הגוף, המערכת ההורמונלית יכולה לחזור לאיזון טבעי ומדויק יותר.

לכתבה המלאה »

אנדומטריוזיס, טפילים ודלקת אגנית

אנדומטריוזיס נתפסת פעמים רבות כהפרעה הורמונלית או גנטית, אך הספרות הרפואית מתארת גם קשר אפשרי בין דלקת אגנית כרונית לבין זיהומים סמויים, טפילים וביופילמים בתוך מערכת הרבייה הנשית.
כאשר מערכת החיסון מנסה להתמודד עם פולשים כרוניים, עלולים להיווצר דלקת, הידבקויות, פיברוזיס ופגיעה בפוריות – תהליכים שמזכירים מאוד את הפתולוגיה של אנדומטריוזיס. הסתכלות מערכתית מאפשרת להבין שהגוף אינו “מקולקל”, אלא מגיב לעומס ביולוגי מתמשך.

לכתבה המלאה »

הצטרפי לניוזלטר וקבלי גישה לקהילה, עדכונים על אירועים, תכנים חדשים והרבה ידע לאיזון הורמונלי