צום לסירוגין – הנחיות לשימוש מיטיב

צום לסירוגין הוא חלון זמן של אי אכילה במשך כמה שעות, בו את רק שותה מים, או חליטות עלים.

לצום לסירוגין יש יתרונות רבים ועם זאת חשוב גם להכיר מתי לא נכון להשתמש בזה.

לצום לסירוגין יש יתרונות רבים, הוא עוזר:

  • להוריד שומן בטני.
  • לווסת את העלייה המשמעותית ברמות הסוכר שמתרחשת בגיל המעבר, ולאזן סוכרת סוג 2 בשלבים הראשונים.
  • לשקם כבד שומני.
  • לשמור על ערכים תקינים, של פרופיל שומנים בבדיקות הדם. 
  • לאפשר מנוחה ושיקום למעיים.
  • לצמצם או להשפיע לטובה על ריפוי של צלוליט. 
  • אוטופגיה – תיקון ושחלוף של רכיבים מקולקלים.
  • להעיר את הורמון הגדילה, שהוא אנטי אייג'ר חזק, אחראי לחיטוב, שיפור עבודת הלב והכליות, עוזר להצמיח רקמת שריר פעילה.

מתי אני ממליצה לך על צום לסירוגין? 

כאשר את יציבה בצורת אכילה מיטיבה ומועילה ששומרת אותך שבעה לשעות ארוכות, כך שהפסקת אכילה מתרחשת ללא קושי, עם הרגשה של רווחה, יציבות ופוקוס בלי תחושה של רעב או חשק מייסר.

כלומר - קודם תזונה מאזנת ורק אח"כ צום לסירוגין.

אז חשוב להבין שלא תמיד להימנע מאכילה לשעות ארוכות זה הדבר הנכון והבריא לעשות.

אם צורת האכילה שלך משובשת, הרבה נשנושים, הרבה פחמימות, לעבור ישירות לצום עלול ליצור תגובת בומרנג קשה, ולהזיק יותר מלהועיל. 

אם את לא ישנה טוב ומספיק, בלוטות האדרנל שלך מותשות, כשיש בעיות משמעותיות בבלוטת התריס, ערכים לא טובים בבדיקות הדם ובכללי את לא במיטבך, עדיף לייצב תזונה מאזנת, ורק אז להתחיל בהדרגה ליישם צום לסירוגין. 

תזונה מאזנת עבור נשים מעל גיל 40 זו תזונה מייצבת שעוזרת לצום למשך יותר זמן.

היא עשירה בשומנים בריאים, חלבונים איכותיים, סיבים תזונתיים, ירקות, עלים ירוקים, מצליבים, ופחמימות מועילות כמו ירקות שורש ופירות מסוגים מסוימים. לפעמים גם דגנים עדיף ללא גלוטן. 

צום לסירוגין דורש מידה של חשיבה והתייעצות, אבל אם את בריאה בסה"כ וישנה טוב, תתחילי עם חלון אכילה שנוח לך בו ותקטיני אותו בכ 45 דקות ביום עד שתגיעי לחלון המתאים ביותר עבורך.

מתי עדיף למקם את חלון האכילה?

אם את לא עובדת משמרות לילה, והולכת לישון בין 22:00 ל 00:00 מומלץ לסיים לאכול מוקדם באור יום. בשלבים המוקדמים של היום אנחנו מפרקות אנרגיה טוב יותר.

אני ממליצה לקבל את רוב האנרגיה לפני השעה 14, אז הגוף עובד ביעילות הרבה ביותר.

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות:

בנק האסטרוגן

בגיל המעבר הגוף אינו מפסיק לייצר אסטרוגן, אלא משנה את הדרך שבה הוא מנהל אותו. במקום ייצור מרכזי בשחלות, רקמות הגוף, ובעיקר רקמת השומן, מתחילות לייצר ולהפעיל הורמונים באופן מקומי.
הבעיה אינה רק "חוסר באסטרוגן", אלא עומס על מערכות הוויסות: כבד, אדרנל, מערכת העצבים והחשיפה לרעלנים סביבתיים. כאשר משקמים את הקרקע הביולוגית של הגוף, המערכת ההורמונלית יכולה לחזור לאיזון טבעי ומדויק יותר.

לכתבה המלאה »

אנדומטריוזיס, טפילים ודלקת אגנית

אנדומטריוזיס נתפסת פעמים רבות כהפרעה הורמונלית או גנטית, אך הספרות הרפואית מתארת גם קשר אפשרי בין דלקת אגנית כרונית לבין זיהומים סמויים, טפילים וביופילמים בתוך מערכת הרבייה הנשית.
כאשר מערכת החיסון מנסה להתמודד עם פולשים כרוניים, עלולים להיווצר דלקת, הידבקויות, פיברוזיס ופגיעה בפוריות – תהליכים שמזכירים מאוד את הפתולוגיה של אנדומטריוזיס. הסתכלות מערכתית מאפשרת להבין שהגוף אינו “מקולקל”, אלא מגיב לעומס ביולוגי מתמשך.

לכתבה המלאה »

הצטרפי לניוזלטר וקבלי גישה לקהילה, עדכונים על אירועים, תכנים חדשים והרבה ידע לאיזון הורמונלי