סיבת השורש להליקובקטר

הליקובקטר הוא חיידק קיבה שנמצא רדום אצל כולנו. כשיש התפרצות שלו, אנחנו עלולות לסבול מדלקות וכיבים.

אז למה ומתי מתרחשת התפרצות?

כאשר חומצת הקיבה שלנו מרוכזת וחזקה מספיק, כמעט ואין פתוגנים שיכולים לשגשג. אבל כשהיא מתדלדלת בגלל סטרס, שימוש  בתרופות, עודפי סוכר בתזונה, ורעלים שונים, אוכלוסיית ההליקובקטר יכולה לגדול.

טיפול באנטיביוטיקה יתן הקלה זמנית, אבל לטווח הארוך החיידקים עלולים לפתח עמידות. והיכולת להתמודד עם הגל הבא יורדת משמעותית. אנטיביוטיקה גם פוגעת בספיגת ברזל ומינרלים רבים אחרים. 

כאן בסרטון תביני את המנגנון שקשור להליקובקטר ומה כדאי לעשות כדי לרפא ולמנוע התפרצויות מזיקות.

שתפו את הכתבה

כתבות נוספות:

בנק האסטרוגן

בגיל המעבר הגוף אינו מפסיק לייצר אסטרוגן, אלא משנה את הדרך שבה הוא מנהל אותו. במקום ייצור מרכזי בשחלות, רקמות הגוף, ובעיקר רקמת השומן, מתחילות לייצר ולהפעיל הורמונים באופן מקומי.
הבעיה אינה רק "חוסר באסטרוגן", אלא עומס על מערכות הוויסות: כבד, אדרנל, מערכת העצבים והחשיפה לרעלנים סביבתיים. כאשר משקמים את הקרקע הביולוגית של הגוף, המערכת ההורמונלית יכולה לחזור לאיזון טבעי ומדויק יותר.

לכתבה המלאה »

אנדומטריוזיס, טפילים ודלקת אגנית

אנדומטריוזיס נתפסת פעמים רבות כהפרעה הורמונלית או גנטית, אך הספרות הרפואית מתארת גם קשר אפשרי בין דלקת אגנית כרונית לבין זיהומים סמויים, טפילים וביופילמים בתוך מערכת הרבייה הנשית.
כאשר מערכת החיסון מנסה להתמודד עם פולשים כרוניים, עלולים להיווצר דלקת, הידבקויות, פיברוזיס ופגיעה בפוריות – תהליכים שמזכירים מאוד את הפתולוגיה של אנדומטריוזיס. הסתכלות מערכתית מאפשרת להבין שהגוף אינו “מקולקל”, אלא מגיב לעומס ביולוגי מתמשך.

לכתבה המלאה »

הצטרפי לניוזלטר וקבלי גישה לקהילה, עדכונים על אירועים, תכנים חדשים והרבה ידע לאיזון הורמונלי